memaria98 -
Forside Add meg Om meg Kontakt

Back to school

Heii ♥ Da var det et nytt skoleår. Utrolig kjedelig å tenkte på at det er et helt år til neste sommerferie.. Første skoledag var utrolig kjedelig. Fikk bare masse infoark og info om forkjellige uviktige saker. Det eneste artige var å få møte venner igjenn. Var mange jeg ikke hadde sett på evigheter. Resten av uken var gørrkjedelig. Hadde fag hele uken, for no dritt!

• Resten av ferien

Aloha ♥♥ Side jeg kom hjem fra hytta til Ingrid, har jeg gjort en del småting. Blant annet å henge med venner, shoppet osv. Så jeg tenkte jeg bare samlet alle småtingene og skrev litt  om hver "happening."

Dagen etter jeg kom hjem fra hytta til Ingrid, kom både Elise og Ingrid på besøk. Det eneste vi gjorde var å sitte på macen, være en tur ut og bare slappe av.

♥♥

så var jeg på bursdag til Rebekka. Har alrdi vært så gira på en bursdag før! hahaha :L Vi spiste taco til middag, og kaker osv til desert. Litt utpå kvelden spilte vi et brettspill som het alias. Fyfaen, jeg og Maiken(som var på lag) sugde omtrent hele tide, til på slutten. Da tok vi igjenn nesten alle og kom på andreplass! Sykt stolt! Så hadde vi gaveleken. Det mest stressende i mitt liv!

Så var jeg i byen pg kjøpte mange ting, blant annet spiral! Kjøpte spiralen på ragnarok og kostet 150 kr. Det var sinnsykt vondt å ta den i, men den var utrolig kul!

E av dagene i siste ferieuken var det utrlig fint vær, så da slappet jeg bare av, solte meg og spiste iiiis!

Såå en dag hadde jeg besøk av Cecilie. Vi hadde en liten photoshoot så jeg kunn få et nytt profilbildet på facebook ;) Vi så også på film (the dictator) og spiste iiis ♥

Og sist men ikke minst har har jeg vært med Rikke et par ganger iløpe av uka. Vi bakte faktisk oreokake, og spise sushi (altså rikke og familien hadde sushi og jeg smakte !!!) Var også ute en del, satt på pc-en og så ff.

Det var det jeg hargjort siden jeg kom hjem fra hytta til Ingrid. Ble veldig mange forkejllige småinnlegg, men orket ikke blogge om hver eneste lille ting om dere skjønner.. Nå skal jeg snart legge meg, så jeg er er opplagt til skolen imorgen. Første skoledag, æææsj! Kommer til å bli helt jævlig! Menmen, gotta do it, uheldigvis.

chiao♥

• Hytta til Ingrid

Noen dager etter jeg kom hjem fra Sverige, ble jeg med Ingrid på hytta. De har hytte i valsøyfjord, som ligger ca to timer unna Trondheim. Der var jeg fra lørdag til torsdag, altså seks dager. Mens vi var på hytta var vi blant annet på sjøen go fisket, på fjelltur, var på besøk til en veninne av Ingrid som bodde i Valsøyfjord, var på sykkeltur osv.Siste kvelden kom mamma, pappa og ida og overnattet i campingvogna litt utenfor hytta(siden det ikke var plass i hytta.) Så også håndballfinalen på hytta, og jeg var gira til tusen! Aldri vært så spennende! Hadde det hvertfall veldig koselig på hyttetur, må gjentas!

Ingrid på båttur!

En av dagene vi var der var det kjempefint vær, og da badet vi :))

padlet mellom to brygger på en sånn donut som de hadde på hytta

båttur med Ingrid og Aina:)

Var på banen og spilte litt fotball:)

• Westervik-Stockholm- Alnøen

Hei:) Etter danacup kjørte vi rett til Westervik fo å besøke en venn av mamma. Hele familien kjenner henne, men det er hovedsaklig mamma sin venn. Vi var der to dager, og det meste jeg og ida gjorde var å se film. Veninnen til mamma (som også heter maria) hadde kjempemange filmer! Herregud har aldri sett noen som har hatt så mange filmer. Det gikk for det meste i mission imposible-filmene, men også noen andre filmer.

Når vi hadde vært I Westervik, dro vi videre til Stockholm. Haha, jeg hadde så lyst til å dra til stockholm på veien hjem så i lå oer der en natt. Vi shoppet begge dagene, og jeg kjøpte masse fine klær! Var også innom topshop og brukte neste 2000 kr! Haha, gjorde mamam blakk. Hadde det veldig koselig i stockholm. Fikk desverre ikke tatt noen bilder i Westervik eller i Stockholm, men jeg fikk tatt noen på alnøen.

Vi fant ut at vi skulle ta oss en tur innom alnøen siden mamma og pappa ville se hytta til veninna av mamma, som også er moren til Rikke(besteveninna mi.) vi dro dit og var det i to dager. Rikke var ikke der, for hun var i Thailand, så det var litt rart å være der uten henne, menmen. På dagen dro vi stranden å spilte volleyball. Familie mot familie. Veldig gøy! Etter to dager dro vi hjem. var utrlig godt å komme hjem å få møte venner osv, hadde jo tross alt ikke vært hjem på 5 uker eller noe..

• Danacup

Hei:) Rett etter Italia dro vi til Danmark for at jeg skulle spille fotballcup. Cupen lå i hjørring, men vi bodde i en liten by utenfor hjørring som het Lønstrup. Vi kom på fredag, men kampene startet ikke før på mandag.  Første kampen gikk veldig dårlig, og det gjorde også de andre kampene. Tapte alle kampene i puljen vår, mens det andre byåsenlaget vant nesten alle kampene sine. Utrolig kjipt å komme i den beste pulja, men de andre kom i en mye enklere pulje. Det andre laget gikk videre til a-sluttspill mens vi gikk til b-sluttspill. Vi klarte å komme oss til kvartfinale i b-sluttspillet, mens andre laget kom til kvartfinalen i a-sluttspillet. Er utrolig skuffet over dette årets danacup.. Når vi ikke hadde kampen var vi for det meste i Lønstrup, byen vi bodde i. Vi hadde strålende vær hele uken, og vi solte oss, badet på den sinnsykt fine sandstranda, shoppet litt og bare var hjemme å hørte på musikk og så film.  Alt i alt var det en veldig artig uke, utenom alle tapene da..  Gleder meg til neste år, for da skal vi bo på skole!

• Siste dagen

Resten av dagene gikk for det meste til bading og soling, lunsj og middag. Siste dagen var vi (jeg, henrik, sebb, stein erik og margnus) å leide tråbåt. Var utrolig artig! Vi dro ganske langt ut siden vi tenkte det ville være artigere og bade der, men der var det fult av maneter! Det var sånne bittesmåe, så vi torde ikke hoppe ut i tilfelle de var farlige ellernoe, så vi badet neste atmed land:L Tidligere i uka hadde jeg vært å sett på en caps, men hadde ikke blitt til at jeg kjøpte den, så runt femtiden syklet jeg og Henrik ned ti butikken for å kjøpe capsen. Men selvfølgelig hadde de ikke strørrelsen min igjenn! fyfarn hvor pissed jeg ble.Både Henrik og sebatian hadde kjøpt seg caps, så fikk faen ikke jeg caps. #life suck.. På kvelden var vi som vanlig på restaurant, før vi dro hjem.

• Venezia

Heii:)

Den neste dagen bestemte vi oss for å dra inn til Venezia. Byen var fantastisk fin, og jeg tok mange bilder. Vi kom ca i to-tiden, som var den varmeste tiden! Haha, holdt på å dø av varme. Når vi kom gikk vi litt rundt i byen, før vi satt oss på en cafè og tok noe drikke. Etter det gikk vi rundt om i byen en liten stund, før vi tok en gondol. Var utrolig kult å ta, men veldig kort tid, og veldig dyrt. Resten av kvelden var vi på resturant før vi dro hjem.

Utrolig mange folk!♥

Mamma og pappa ♥

meg og mamam ♥

søteste ida !

Dette er en gondol for dere som ikke vet det:) var utrlig kult å sitte i en sånn

i gondolen

hadde en kul mann som rodde oss rundt om kring

På restaurant

heihallo♥ Meg og Henrik

♥♥ Chiao

• To helt vanlige soldager (Italia)

Hei:)

De neste to dagene var vi bare på bassenget og på strander og solet oss. Leste bøker hele dagen, så tiden gikk veldig fort. Jeg pleier vanligvis å bli lei etter en time eller to :L På kveldene var vi ut og spiste på restaurant. Typisk sydendag :L

Tæn sa du ? NOT

heihei

Emma, Ida og Elise :L

Tok ganske lite bilder iløpe av dagene, men tok mange bilder i Venezia!

• Verona

Heii♥ Den første hele dage vi hadde i Italia, bestemte alle familiene seg for å dra på roadtrip til en by som het Verona. Alle familiene hadde leiebiler, og det tok ca to timer og kjøre dit. Haha, litt rart å dra på roadtrip første dagen syntes jeg, men de voksne påsto at d var denne dagen det var meldt dårligst vær, noe som viste seg og være tull. Når vi kom fram var det strålende vær, og over 30 grader! Og så smart som jeg var hadde jeg på meg svart topp og short.. Holdt på å dø av varmen med en gang vi begynte å vandre i byen. Men byen var i hvertfall veldig fin. Gatene var stappfulle av turister. Det var forskjellige folk der som både opptrådde og gjorde andre ting. Veldig artig å se på! Vi var blant annet utenfor Verona Opera som er veldig kjent. Vi var også utenfor på bakken og så opp på balkongen der Romeo og Julie var spilt inn. Etter vi hadde gåttt litt rundt om kring i gatene var det på tide med lunsj. Ved lunsjtud var det så utrolig varmt, og uheldigvis satte vi oss på en av de få restaurantene som IKKE hadde sånn elektronisk vifte.. typiisk. Vi bstilte god mat, og satt der rundt en time. Etter lunsj for vi til balkongen der Romeo og Julie var spilt inn, og på "inngangstunellen" eller hva jeg skal kalle det, til balkongen, var det klister mange tyggiser, å så kul som jeg var klistret jeg min tyggis der jeg også! Haha, stoolt :L Etter det var vi bare å gikk litt i gatene, før vi tok turen hjemover. På veien stoppet vi først på en vinggård, siden voksnene skulle kjøpe med seg vin hjem. Var egentlig ganske kjedelig:L Etter en stund på farten igjenn, stoppet vi på nytt for å ta en liten titt i en landsby som jeg ikke husker navnet på. Var der rundt en halvtime og så litt, før vi dro hjem til hotellet. Kom hjem ganske sent, så det enste vi gjorde var en kjapp tur ut å for å spise, for så å dra rett hjem å legge seg. Må bare si at de dagene jeg var i Italia, la jeg meg ganske så tidlig.. Ble rundt tolv/halv ett hver dag bortsett fra den siste.

meg og mamma ;)

haha, fint at en person ser i kameraet hvertfall

Der berømte operahuset

Meg og Ida foran operahuset

vingården

Har noen av dere vært i Italia før?

• Lido de Jesolo

Holaa ♣

Jeg har jo sagt på bloggen at jeg skulle til Italia, og nå har jeg altså vært der. Plassen vi var på het Lido de Jesolo, som lå rett utenfor Venezia. Jeg dro noen dager etter jeg kom hjem fra hytta til Rikke. Siden vi skulle til Danmark på danacup rett etter Italia, bestemte vi oss for å kjøre til Gøteborg og ta flyet derfra, siden det ble billigere. Vi kjørte da altså til Gøteborg på onsdagsmorgen, og jeg hadde døgnet natten før så jeg sov omtrent hele veien. Utrolig deilig ettersom bilturen var 10 timer. Når vi kom fram i Gøteborg sjekket vi inn på et hotell som vi skulle bo på over natten, siden flyet ikke gikk før tidlig på morgen dagen etter. Når vi kom fram kjappet vi oss å årne oss, før vi dro inn til Gøteborg sentrum og møtte familien vi skulle være i Italia med. Deretter var vi en kjapp tur ur for å spise før vi dro tilbake til hotellet og tok tidlig kveld.

Dagen etterpå sto vi opp kjempetidlig for å ta flyet til Italia. Vi mellomlandet i København, og dro deretter tll Italia. Kom fram i tretiden på hotellet. Det første vi gjorde var å dra på stranden å bade. Når vi kom på stranden møtte vi et vennepar av familien vi var med. De hadde tre barn. En på 19, en på 18 og ei på 6. De var utrlige kosleige, og det viste seg at vi var med dem hver eneste dag resten av ferien. Etter en tur på stranden, årnet vi oss og gikk ut og spiste. Hotellet vi bodde på lå i toppen av en kjempelang gågate, så hotellet lå ganske sentralt til både restauranter og butikker.

haha, sånn passe bleik i forhold til alle andre som var der..

Meg og mamma. Var utrolig godt med et bad etter mange timers reising!

Det var omtrent 23435 sånne selgere på stranden som skulle ha oss til å kjøpe ting. Plagsomt..

Hotellet vi bodde på ;)

See yah♥
  • Alnøen

Heii ♥ Rett etter seilturen (dagen etter vi kom hjem) dro jeg og Rikke til hytta deres som ligger på Alnøen i Sverige. Tok toget, og det tok ca 6 timer. Måtte bytte tog ca halvveis, og vi var skikkelig stresset fordi toget vi skulle på gikk fem minutter etter toget stoppet, så vi var redd for å miste det, men det gikk ehldigvis bra. (haha, ble veldig uformuler.) Når vi kom fram spise vi middag, og var nede og badet på brygga. Gikk tidlig i send siden vi var så sliten av reisingen. Når vi kom fram var allerde Linda (moren til rikke) der sammen med tanten til rikke og barnene hennes Ella og Mari. Utrlig koselig familie, og artige barn!

kaaldt ;ss

De neste to dagene var vi på stranda, hjemme på hytta, badet og solte oss, spilte volleyball, spiste is og spilte forskjellige spill. Hadde det utrolig koselig, og det var godt vær og blide folk hele tiden.

Søte Ella og Mari :)

Digget spillet her! Spilte det alltid før i barnehagen og på sfo, sykt artig !

Is i varmen, aah <3

hey babee;*

åsså litt bading igjenn :L

Fredag var vi i Sundsvall sentrum på tivoli og shopping. Jeg kjøpte med ingenting siden jeg skulle til Stockholm senere i ferien, men Rikke kjøpte seg mye fint! Var også på tivoli, men når klokken ble seks stengte de tivoliet for alle som ikke hadde betalt festivalpris, siden det var festival i byen den uken, og tivoliet hørte tydeligvis med til festivalen... Fikk jo ikke gjort oss ferdig en gang, bad treetment !

Lørdag var det litt overskyer, så vi dro en tur til birstah shopingsenter siden Lina og Line (veninna til linda) skulle noen ærend. haha, det var utrolig mange fine butikker der, så jeg klarte ikk holde med. Måtte bare ha en skjorte på carling. Digger den! haha, my favourite outfit! hehe.

lovelove♥

Søndag var det hjemreise for meg. Rikke skulle være der lengere, så jeg tok toget hjem alene !! ;000 haha, det gikk ganske bra, men det var utrlig kjedelig da.. Kom hjem sent på kvelden, og la meg med en gang jeg kom hjem.

Ble et utrlig langt innlegg, men må nesten få blogget om dette nå, siden det var for mange uker siden..

• På etterskudd med bloggingen, igjenn...

Hei! Nå har jeg, etter mange uker endelig nett! Har vært på farten helt siden sist jeg blogget om seilturen. Har vært i Sverie, Italia, Danmark, og nå i Sverige. Har nesten ikke hatt nett på noen steder jeg har vært, og de gangene jeg har hatt nett har jeg brukt det på å sjekke varseler osv på mobilen. Sitter for øyeblikket på hytta til Rikke og familien som ligger i Sundsvall i Sverige. Var jo her tidligere i ferien sammen med Rikke, men nå er Rikke i Thailand, og vi er bare på besøk et døgn for å se hvordan det var her. (resten av familien altså.) I morgen drar vi hjem til Norge. Blir utrolig godt å komme hjem igjenn. Ikke at det blir så lenge, for på lørdag drar jeg på hytta til Ingrid og er der noen dager. Haha, har vært hjemme ca ingenting iløpe av sommerferien.. Men nå får jeg sette med ned å redigere bilder osv så jeg kan begynne å blogge ordentlig igjenn!